SEO uyumlu içerik yazmak, yazılan içeriklerin daha büyük kitlelere ulaşabilmesi açısından önemlidir. Peki bu önemin sebebi nedir, SEO ne demektir?
SEO, “Search Engine Optimization” yani Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. SEO, size ait web sitesini çeşitli kriterlere bağlı olarak arama ekranında üst sıralara çıkarmak için kullanılır. Site içi ve site dışı SEO olmak üzere ikiye ayrılır.
Site İçi SEO:
Site içi SEO, web sitenizin içeriğini ve yapısını optimize etmek için yapılan çalışmaları içerir. Bu işlem; belirli anahtar kelimelerin stratejik olarak kullanılması, meta açıklamaların ve başlıkların optimize edilmesi, URL yapılarının düzenlenmesi, içerik kalitesinin artırılması, hızlı yükleme süreleri için optimize edilmesi, mobil uyumluluğun sağlanması gibi teknikleri içerir. Bu teknikler, web sitenizin arama motorları tarafından daha iyi anlaşılmasını ve daha yüksek sıralamalara ulaşmasını sağlar.
Site Dışı SEO:
Site dışı SEO, web sitenizin dışındaki faktörlere odaklanarak arama motoru sıralamanızı iyileştirmeyi amaçlar. Sitenize yönlendirilen dış bağlantıların (backlinklerin) kalitesini artırmak, sosyal medya platformlarında aktif olmak ve paylaşımlarınızı artırmak, online itibarı yönetmek gibi stratejileri içerir. Site dışı SEO, web sitenizin popülerliğini ve otoritesini artırarak arama motorları tarafından daha yüksek değer verilmesini sağlar.
Her iki yaklaşımın da başarılı olabilmesi için sürekli izleme, analiz ve güncelleme gerektirdiğini unutmamak gerekir.
SEO tekniklerine uygun içerikler hazırlamak için öncelikle arama motorlarının nasıl bir algoritma ile çalıştığını bilmek gerekmektedir. Arama motoru optimizasyonu yapabilmek için önemli olan şey, arama motorlarının kriterlerine uygun teknikler kullanmaktır. Günümüzde en çok kullanılan arama motoru tahmin edeceğiniz üzere Google’dır. Google’da arama çubuğuna yazılan kelimelere karşılık olarak kendinize ait içeriklerin en üst kategoride görüntülenmesi için Google kriterlerine uygun SEO teknikleri geliştirmek gerekmektedir.
Web sitenizi oluşturduktan sonra sitenin düzenli ziyaretçi alması gerekir. Oluşturulmuş olan web sitesi SEO geliştirmesi göz önünde bulundurularak hazırlanmazsa web sitesinin işleyişine zarar verir ve sitenin kötü bir konuma düşmesine neden olabilir.
Yazmış olduğumuz konunun en çok aratılan kelimelerine odak anahtar kelime denir. Örneğin yazımız yeşil çay üzerine bir yazıysa yeşil çayın en çok merak edilen ve aratılan kelimelerini tespit etmek gerekir. Bu konuda google aramalardaki önerilerden ve google trends’den yardım alabilirsiniz.
META AÇIKLAMA
Meta açıklaması, en genel tanımıyla bize site hakkında 130-140 sözcük kullanılarak bilgi verir. Aynı zamanda google’a da bilgi verdiği için bu kısım da SEO için oldukça önemlidir.
Google üzerinden yapılan aramalarda gözüken ilk sayfa ve ilk sırada çıkan içerik, diğer aşağıda kalan sayfalara göre daha dikkate alınabilir düzeydedir. Sayfanız kullanıcıya yeterli ve arama yapılan şekilde bilgiyi direkt verirse, sitenin ziyaret edilme oranları da giderek artar.
Peki, SEO Uyumlu İçerik Nasıl Hazırlanır?
- İçerik hazırlarken ilk adım, SEO’nun algoritmasını iyice kavramaktır. Algoritma ne kadar iyi anlaşılırsa, hazırlanan içerikler de o kadar uygun olur.
- Özgün içerik hazırlanması: Eğer hazırlamış olduğunuz içerik yazısı; her yerde bulunan veya hazır alınan yazılarsa, verilen bilgiler kullanıcı cezbetmeyebilir. Bu da sitenizin terk edilmesine neden olur. Özgün ve anlaşılır dille hazırlanmış içerikler kullanıcı memnuniyeti açısından önemlidir. Bununla birlikte yazınızdaki intihal oranı asgari bir miktarda olmalıdır. Kabul edilen intihal oranı, %5-%7 civarındadır. SEO açısından kendi sitenizde önceden yayımlanan içerikleri kopyalamak veya alıntı yaptığınız web sitesinin yayımladığı içeriği yayınlamak sizi başarısız bir konuma düşürecektir.
- İçeriğe uygun başlık seçimi: Makaleniz veya yazdığınız önemli noktalardan bir diğeri başlık seçimidir. Yazılan içerikleri SEO uyumlu hale getirmenin amacı, kısa bir sürede fazla okuyucuya ulaşmaktır. Seçtiğimiz başlığın anahtar kelimeleri kapsaması önemlidir. Başlıklar net ve içeriğe uygun olmalıdır. Okuyucunun aradığı içeriğe uygun olmayan başlık okuyucuyu çekmeyecektir.
- Anahtar kelimeler: Anahtar kelimeler, seçilen konuda arama oranı en yüksek olan kavramları kapsar. Analizi iyi yapıldıktan sonra yazılan araştırmada kullanılır. SEO içerikli yazıda anahtar kelimelerin iyi tespit edilmesi, okuyucuya hızlı ulaşmanın önemli noktalarından biridir. İçeriği oluşturmaya başlamadan önce anahtar kelimeler tespit edilmelidir. SEO uyumlu içerik hazırlarken anahtar kelimeler oluşturmak için Google Anahtar Kelime Planlama, Long Tail Pro, SEMRush Keywordtool.io gibi araçları kullanabilirsiniz.
- Gerekli kontroller yapılıp anahtar kelimeler bulunduktan sonra bunları kullanmak sıradaki iştir. Anahtar kelimeleri metin içinde kullanmak, okuyucuya hızlı ulaşmayı sağlar. Okuyucuyu sıkmadan, metnin kelime sayısıyla orantılı olacak şekilde anahtar kelimeler kullanılmalıdır. 1000 kelimelik bir yazıda ortalama 7 8 anahtar kelime geçirebilirsiniz. Anahtar kelimeler anlamlı ve net cümlelerin içinde geçmelidir. Anlamsız anahtar kelime kullanılan içerikler, Google tarafından “spam içerik” olarak değerlendirilmektedir.
- Alt Başlıklar: SEO uyumlu içerik hazırlarken okuyucu sıkmamaya özen gösterilmelidir. Bu sebeple yazı alt başlıklar halinde yazılmalıdır. Okuyucunun hem yorulmaması hem de aradığı tüm sorulara yanıt bulabilmesi açısından alt başlıklar kullanılmalıdır. Alt başlıklar ise metnin başlığı ile uyumlu olmalıdır. Alt başlık kullanımı, anahtar kelimelerinizi de öne çıkarma açısından önemli ve faydalıdır.
- Site İçi Link: Önemli noktalardan birisi de site içi link oluşturmaktır. Site içi link oluşturmak, yazılan diğer yazıların okunma trafiğini arttırmak açısından önemlidir. Birbiriyle bağlantılı iki içerik yazdığınız konularda, birinin içerisine site içi link oluşturarak diğerine yönlendirebilirsiniz. Bu durum okuyucuda merak uyandırarak sitenizde daha fazla vakit geçirmesini sağlar. Oluşturacağınız site içi linkler yazınıza ne kadar uygunsa, aramalarda en başta çıkma ihtimaliniz o kadar yüksek olur.
- Benzer Aramalara Yer Vermek: Konuyla benzer aramalar yapılan yazılara yer vermeniz, üst sıralarda görünmenizin bir diğer yolu olur. Kullanacağınız anahtar kelimelerin farklı yazı başlıklarında birçok çeşidi olacaktır. Bu aramaları bulmanın bir yolu, Google’ın ilgili aramalar kısmına dikkat etmektir. İlgili aramalar kısmında arama oranı yüksek olan anahtar kelimelere de yer vermek, içeriğinizi SEO açısından profesyonel hale getirecektir. Buna “Latent Semantic Indexing” yani “Gizli Anlamsal İndeksleme” denir.
- Meta Açıklama: Google tarafından içeriğinizin başlığı altında gözüken bilgilendirici yazıya Meta Açıklama denir. Meta açıklama, okuyucu yazıya girmeden önce ön bilgilendirme durumu gibi düşünülebilir. Bu durumda da açıklama okuyucu etkileyecek ve dikkatini çekecek şekilde yazılmalıdır.
- Görseller: İçeriğinize uygun ilgi çekici görsellerin kullanılması okuyucuyu sıkmadan yazının okunmasına fayda sağlayabilir. Görsellerin boyutları ise SEO için dikkat edilmesi gereken bir noktadır. Yüksek boyutlu görseller site hızınızı yavaşlatabilir ve yazınızın SEO açısından dezavantajlı bir duruma gelmesine neden olur.
- Kelime Sayısı: Son olarak önemli olan bir diğer nokta, yazdığınız yazınızın kelime sayısıdır. Google açısından 200-300 kelimelik bir yazı yeterli olmayacaktır. En az 600-650 kelime olacak şekilde yazınızı hazırlamalısınız. İçeriğin toplam kelime sayısı ise içeriğe göre değişmektedir. İşlenen konunun alt başlıkları fazlaysa daha çok kelime kullanılmalıdır.